Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
371

Over mij

Tja, dat wat mij het meeste typeert, zou ik willen vatten in een lied met als titel 'Kiezen'. Het komt uit de musical Noomi, die we met ons koor zo'n 6 jaar geleden hebben opgevoerd. Tekst: Margryt Poortstra en op muziek gezet door Clara Rullman.

Zo sta je op een kruispunt in je leven, en niemand dan jijzelf kiest nu een pad

Je zou er ik weet niet wat voor willen geven, als je op zo'n punt meer zekerheden had

Maar niemand dan jijzelf kan beter weten, wat jou te doen staat als je kiezen mag

Wat in de toekomst ligt kun je niet meten, uiteindelijk leef je altijd bij de dag.

Een mens is met verstand en hart gezegend, je wikt en weegt, je overdenkt het doel.

Waar is mijn thuis en waar wordt op mij gerekend, het gaat om dat saamhorigheidsgevoel.

Er is geen God die alles voor je regelt, maar wat je ook toevalt, Hij zal bij je zijn.

In die belofte ligt Zijn trouw verzegeld, onder zijn vleugels zul je veilig zijn..

Dus maar mijn huis verkocht, en een camper gekocht....en nu op reis!

Over mijn reis

Ik heb 6 maanden onbetaald verlof, en ga een reis maken met het gedachtengoed van de Katharen. Dus een soort pelgrimsreis, naar Zuid Frankrijk. Ik wil de plekken bezoeken die belangrijk zijn geweest in die tijd en eigenlijk nog steeds een bepaalde energie bevatten

De katharen of Albigenzen waren een gnostisch volk die tijdens de 12e en 13e eeuw een grote aanhang kende in de westelijke Languedoc. Ze lieten zich inspireren door het leven van Jezus Christus en Maria Magdalena, maar hun mystieke interpretatie van de Bijbelverhalen week ver af van die van de Rooms-Katholieke Kerk. Dat resulteerde in hun vervolging door deze kerk, en later de inquisitie, met als apotheose de brand op de Montsegur in 1244, waarbij er vele katharen om het leven kwamen.

De relatie van Jezus en Maria Magdalena is beroemd geworden door het boek 'de DaVinci Code' van Dan Brown, waardoor mijn interesse gewekt werd. De plausibiliteit van een verhaal vind ik machtig interessant, en naarmate ik er meer over las, werd ik steeds enthousiaster om deze reis te gaan maken. Om verschillende plekken (zoals Rennes-le-Chateau, de Montsegur, Begerac en vele anderen) te bezoeken. Het verhaal heeft ook connecties met de Druïden en Kelten, volkeren die leefden in Engeland en Ierland.

Wanneer ik in Zuid Frankrijk aangekomen ben, en alle plekken heb bezocht die ik wil zien, weet ik nog niet wat ik ga doen. Ik laat het maar gebeuren, praten met mensen en genieten van de omgeving vind ik ook erg belangrijk, en ik geniet ook erg van het 'onderweg zijn'. Dus ik plan niet al te veel van te voren, het gaat om het NU moment.

Veel leesplezier....enne....leuk om reacties te lezen!

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

Andorra, België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Verenigde Staten.