Het begin

17 april 2022 - Amsterdam, Nederland

11 april 2022.....een mooie datum om een reis te beginnen van 6 maanden door een deel van Europa met mijn camper. Op deze datum moest de camper eerst nog even voor een APK keuring, en nadat de monteur had gezegd dat deze er pico bello uitzag, ging op weg. Het is een machtig gevoel om achter het stuur van een camper te zitten, ik geniet van elke minuut dat ik rijd.

Mijn eerste stop voor de nacht is een camperplaats in Kessel, goede verhalen over gehoord en dat was ook zo. Mooie plek in een mooie omgeving, het kloosterdorp Steyl bezocht met de botanische tuin. Tja, het is een spirituele reis (maar wel met beide benen op de grond, ik houd niet van zweverigheid) dus daar past het dorp wel in. Het was die dag fantastisch weer, in tegenstelling tot de week ervoor met koude en winterse buien. Op een terras is een cappuccino en een limburgse vlaai natuurlijk een must! Super.

Daarna door naar een dorp in Luxemburg, aan de grens met Duitsland, ik kon even oefenen met de haarspeldbochten die ongetwijfeld gaan komen in Zuid Frankrijk. Heerlijk om te voelen dat de camper het goed trekt, met stijgen en dalen...en het was 20 km genieten van de mooie omgeving daar.

Hier in Luxemburg stond ik aan een watertje, een snelstromend beekje, en met het ruisen van het water en een bakje koffie....eh ja.....wederom genieten :-) Met de beheerder van de camping een leuk gesprek gehad in het Duits....pas tegen de avond zei hij dat hij ook Nederlands sprak!

De volgende dag weer verder, natuurlijk tanken in Luxemburg! 1,63 euro was de diesel... en toen door naar Frankrijk. Mijn eerste stop was op een camperplaats Point de Mousons, 20 km van Nancy. Deze tip had ik gekregen van een man die ik in Kessel had ontmoet, wel moest ik er voor 15 uur zijn, zei hij, want het stond daar het hele jaar mudje vol. Toen ik daar aankwam begreep ik het, centrum van het dorp op loopafstand en staan bij de jachthaven, dus uitzicht op het water! Plus een km of 3 van de A31...Fantastisch.

Ik vond helemaal achteraan een mooi plekje, naast een stel uit Zweden, waar ik direct aansluiting mee had, omdat ze precies dezelfde camper hadden...erg leuk. 'What a beautiful camper you have!" Ja, dat vond ik ook. 's Avonds heb ik gezellig met hen geborreld en mijn eerste glas rode wijn gehad in Frankrijk.

1. Jeanette:
    Veel plezier.
  2. Jetty:
    17 april 2022
    Goede reis en heel veel plezier!
  3. Nicolet Janse:
    Goed begin!!
  4. Esther:
    Enjoy. Goede reis.
  5. An:
    17 april 2022
    Ook toevallig. Wij staan nu op een camping in Kessel en zijn vandaag door Steyl gefietst. Lieve Ingrid, een hele fijne reis gewenst en doe voorzichtig. Groetjes An
  6. Papa en mama:
    18 april 2022
    Lieve Ingrid, een schitterende uitvinding zo"n reisblog.
    Veel plezier en doe voorzichtig. liefs, papa en mama
  7. P.jellema:
    18 april 2022
    Heel veel plezier. Groetjes Peter en Sietske.
  8. Claudia:
    Leuk om je zo te volgen, veel plezier. Groetjes Jan&Claudia
  9. P.jellema:
    19 april 2022
    We gaan je volgen. Veel plezier
  10. Gea:
    25 april 2022
    Leuk ingrid!
    Goede reis! Er zullen best wat kruispunten voorbij komen den ik.....
    Kies je pad !
  11. Bregulla:
    7 mei 2022
    Wat gaaf om jou zo te kunnen volgen. Heel veel plezier op deze fantastische reis. Groetjes, Martina