update 7

5 juni 2022

Tsjonge, update 7 alweer....en dat in 2 maanden tijd! Ik ben dus al 2 maanden onderweg en voorlopig is het einde nog niet in zicht, met alle plannen die ik nog heb. Ik blijf gemiddeld zo'n 2 nachten op een plek, maar het kan ook zomaar 3 nachten zijn. Een dagje even helemaal niks is ook erg lekker, om ook bij te komen van alle indrukken, want dat zijn er nogal wat. Vooral vorige week liep het allemaal niet zo vlotjes, waarschijnlijk gewoon omdat de harde schijf vol was. Dus dan maar even pas op de plaats, maar nu heb ik de flow weer te pakken!

Maar ik was onderweg van Saintes-Maries-de la-Mer naar Aigues Mortes, het stadje waar de zevende kruistocht werd opgezet in 1248 door koning Lodewijk IX tegen de Katharen. Het is een ommuurde stad aan de kust, ik vond het een leuk stadje om te zien. Daarna ben ik doorgereden aan de kust, want ik wilde gewoon lekker aan het strand, maar dat werd me wel onmogelijk gemaakt met de camper. Echt overal worden campers geweerd, en dat snap ik eerlijk gezegd wel. Alle parkeerplaatsen hadden een maximale inrijhoogte van 2,2 meter, waren dus gewoon vrij voor auto verkeer. Maar ik kon dus nergens onderweg stoppen langs de kust. Nou ja, dan maar plaatjes vanuit de auto, ben ik er in ieder geval geweest hahaha...ik was natuurlijk al op het strand geweest van S-M-de-la-M, en dat was heerlijk. Ook aan de kust dus geen camping, want alles was vol, omdat het hemelvaarts weekend was en alle fransen trekken dan naar de kust. Maar 20 km het binnenland in en het is een stuk rustiger. Daar echt een hele leuke camping gevonden in Mont Blanc...nee, geen berg te bekennen, maar wel een camping met een fijne dennenbos geur. Daar trof ik een Nederlands stel uit Groningen die zo'n beetje dezelfde camper als ik had, en daar heb ik een praatje mee gemaakt. Dat begon althans met een praatje, maar we raakten niet uitgepraat. Ze nodigden ze me uit om mee te eten.....uiteindelijk was het 11 uur voordat ik weer vertrok, toen de wijn op was... hahaha. Maar wel erg leuk, zo'n spontane ontmoeting, en dat vonden zij ook gelukkig. Adres gekregen met de wens nog eens langs te komen, nou wie weet. Ook een prachtige fietstocht in de omgeving gemaakt tussen de wijnvelden door, tja met de zon en een heerlijke temperatuur wordt alles zoveel mooier...

Daarna ben ik op een camping terecht gekomen bij een meer, echt prachtig. Een rondje lopen was 7,5 km, dus prima te doen. Er waren ook veel (hard)lopers, nordic walking, fietsers, dus het was er elke keer best wel druk. En ja, het gras moet ook gemaaid worden, dus ik werd op een ochtend wakker van, ja, hoe heten die dingen...grastrimmers? Het horen en zien vergaat je zowat, met z'n tweeën wild in het rond maaien, en daarna nog een derde met een BLADBLAZER!! Ik geloof dat iedereen op de camping zich hier aan heeft geërgerd. De camping was vlakbij een duur stadje, althans er stonden vrij dure huizen en was een moderne opzet qua infrastructuur, dus geen middeleeuws aangezicht. Hier heb ik de bus genomen om Perpignan te bekijken, en gek genoeg was het nu wel lijn 13. Misschien had ik in Aix-en-Provence wel een vooruitziende blik gehad! Mooie stad om te zien, en even lekker de toerist uitgehangen met een trein tochtje door de stad....

Nou, dit was het dan weer voor nu, ik kijk alweer uit naar alle reacties op de blog!